Zkušenosti studentů z výcviku v Miami

Time building výcvik v Miami je ideálním místem pro získání mnoha zkušeností v leteckém výcviku, i pro rodinnou dovolenou, popisuje Milan

"Moje žena a já jsme se právě vrátili z 28 denní cesty na Floridu. Hlavním cílem pro mě bylo nalétat dostatek sólo hodin potřebných pro CPL kurz. Rád bych zde popsal moje zkušenosti a zážitky, které jsem na cestě získal. Možná Vám pomohou při rozhodování, jestli se Vám vyplatí do Miami letět na Time building. 

Když jsme přiletěli do Miami se čtyřhodinovým zpožděním kvůli počasí v Detroitu, byly čtyři hodiny ráno a Sebastian (pracovník handlingu ve Flying Academy) mi řekl, že v 8:30 ráno máme schůzku se zástupcem z FAA, abych validoval moji licenci. Po krátkém spánku ve vile Flying Academy, kde jsme po celou dobu bydleli, jsme jeli do jeho domu a začali vyřizovat dokumenty. 

Celý proces nám zabral zhruba 30 minut a stál 250 USD v hotovosti. Hned po validaci jsem měl teoretické školení zaměřené na všechny možné tematické okruhy, které musíte znát pro létání v Miami. To trvalo zhruba 5 až 6 hodin během tří dnů. Praktická část výcviku s instruktorem byla zaměřena na nouzové postupy, manévry, přistání, komunikaci a další. Jelikož pracuji na plný úvazek, neměl jsem moc času na to, abych naposlouchal komunikaci před odletem do Miami, takže jsem začal přímo na místě. Poprvé, když jsem poslouchal ATIS a jel motor, tak jsem nedokázal zapsat skoro nic. Po několika dalších pokusech jsem už byl schopný alespoň zapsat vítr, dráhy v provozu a další. ATIS je často nahráván kontrolórem ve velmi rušné kanceláři.

Po 6 - 7 hodinách letu s instruktorem jsem si zvykl na místní ATIS a na jejich akcent. Jakmile mě instruktor pustil sólo, vzal jsem s sebou ještě jednoho studenta z Flying Academy, aby se mnou letěl jako safety pilot. Po celkově 10 až 12 hodinách jsem se cítil dostatečně sebejistě na to, abych létal sám či s sebou vzal svoji manželku. Letěli jsme spolu na výlet do Naples, Stuartu, Tampy, NASA vesmírného střediska, Universal studios v Orlandu a do mnoha dalších míst podél pobřeží. 

Služby pro piloty v USA jsou na vysoké úrovni. Skoro každé letiště má FBO, kde se můžete občerstvit a pokud natankujete alespoň 10 galonů paliva, můžete si zdarma půjčit auto na jednu, dvě nebo tři hodiny, podle toho, jak jsou vytížení. Můžete se projet do centra města, na pláž nebo zajet někam na oběd. 

Je fajn létat nad Floridou jako turista. Můžete navštívit zajímavá místa a načerpat mnoho zkušeností při příletu na nových letištích. 

Také pojíždění na širokých pojezdových drahách velkých letišť je velice zajímavou zkušeností. Vidíte kolem sebe jenom nekonečné dráhy a několik značek, které Vám nedávají žádný smysl. Někdy, když jsem ztratil orientaci, jsem se dostal úplně jinam, než kam jsem původně zamýšlel. 

Skvělé na létání v USA je to, že na většině letišť neplatíte žádné přistávací poplatky a když tankujete, tak neplatíte ani za parkování. Tak jsme letěli například do Fort Lauderdale Int., Tampa Intl., St. Lucie, Melbourne, Orlanda a dalších velkých letišť. Toto je také nejlepší možnost, jak se toho hodně naučit. 

Když se moje žena vracela z jejího výletu z Washingtonu do Fort Lauderdale Intl., rozhodl jsem se, že ji vyzvednu na letišti. Chtěl jsem tam přímo přistát a vyzvednout ji na terminálu s použitím auta z místního FBO. Zavolal jsem tam dopředu a vše bez problému zařídil. Horko mi začalo být, až když jsem se v noci blížil k přistání a dalších pár aerolinek spolu se mnou. Slyšel jsem z ATC rychlé otázky ohledně mých úmyslů a podobně. Nakonec byla na přistání řada na mě. Byl jsem směřován k tomu, abych letěl a přistál za Boeingem s ostražitostí na silné turbulence a z ATC jsem dostal pokyn, abych držel maximální povolenou rychlost. Nakonec jsem přistál s rychlostí 120 kts při přistání a potřeboval jsem celou dráhu pro moji malou C172. 

Po 28 dnech jsem dokončil 75 hodin a pár dalších, kdy jsem letěl jako safety pilot s jiným studentem, který přijel chvíli po mně. 

Přeji všem, aby si užili co nejvíce čas strávený v Miami a získali nové zkušenosti ve vzduchu."

                                                                                                                                    Milan

Pro detailnější informace ohledně Time building balíčků kontaktujte naše letecké konzultanty. 

Není lepší místo, kde strávit zimní měsíce, než v celoročně slunečném Miami. Bekim, student Flying Academy z Chorvatska, popisuje zkušenosti z jeho Time building výcviku na Floridě

"Byla to životní zkušenost. Výcvik v Miami se v mnohém lišil od výcviku v Evropě, například v komunikaci, plánování letů, briefingu o počasí a dalších věcech. Například měníte rádiovou frekvenci pětkrát během prvních deseti minut letu. Jedná se o velice vytížené letiště, létáte pod Boeingy a dalšími podobnými letadly. Musíte umět komunikovat velice rychle a včas. Uvidíte mezeru v komunikaci a musíte se jí chopit. 

Jeden den jsem nalétal až 6,3 hodiny. To byl můj denní rekord. 

 

 

Komunikační a přistávací poplatky jsou zdarma. Servis letecké školy je skvělý: můžete využít briefing roomy, dát si malé občerstvení, vše zdarma. Normálně mají větší FBO k dispozici auta na půjčení. Pokud tam natankujete, například 3+3 galony, zapůjčí Vám zdarma auto na hodinu a půl, a Vy můžete jet do města nebo na pláž. To je skvělé!

A nejlepší věc je, že pokud létáte v noci na letiště, kde je v tuto noční dobu letecký prostor typu G, v provozu již není věž a osvětlení dráhy ovládáte přímo z letounu. Je to velice jednoduché, naladíte frekvenci věže a zmáčknete třikrát tlačítko komunikace. Světla dráhy se okamžitě rozsvítí. Zdá se Vám osvětlení příliš silné? Žádný problém, stejný postup opakujte třikrát a intenzita světla se sníží o 50 %. Aby světla zcela zhasla, stačí opakovat postup třikrát a můžete letět pryč. 

Moje doporučení je, že každý student by měl letět do základny v Miami! Je to opravdu skvělá zkušenost a výborný trénink před vstupem do aerolinek."

                                                                                                                                       Bekim