Blog archive

Zahraniční letecká zkušenost, kterou získáte jen s Flying Academy v Miami

Díky otevření nové pobočky Flying Academy v Miami ve Spojených státech dostalo mnoho studentů, kteří dosud znali jen evropský vzdušný prostor, příležitost vyzkoušet si výcvik dle předpisů FAA v americkém vzdušném prostoru. Díky výhodným balíčkům Time Buildingu, které Flying Academy nabízí, se pilotům s evropskou licencí veškerý nálet v Americe započítá po jejich návratu do České republiky.

Student Abdollah Mohammadpour, který se zúčastnil výcviku 0-ATPL, vysvětluje, jak tato zkušenost změnila celý jeho pohled na letecký výcvik: "Jako student, pilot se zkušenostmi pouze v neřízeném vzdušném prostoru s malým provozem, jsem se rozhodl využít příležitosti od Flying Academy a rozšířit své znalosti v USA. Po příletu do Miami na mě čekal řidič od Flying Academy, který mě odvezl do vily. Vila se nacházela jen pár minut jízdy od letiště a měla na zahradě i velký bazén. Personál Flying Academy mi se vším pomáhal stejně jako v Praze."

read more from this article >>

Time Building v Miami je jednoduché řešení, jak zlepšit Vaše letecké dovednosti

Student letecké školy Flying Academy Milan ze Slovenska právě přijel ze základny v Miami, kde létal Time building. Na Floridě strávil 28 dní a nalétal 75 hodin. Výcvik pro něj byl nejenom skvělou zkušeností, co se týče leteckého výcviku, ale také ideálním místem pro rodinnou dovolenou. "Spolu s mojí ženou jsme navštívili Naples, Stuart, Tampu, NASA vesmírné středisko, Universal studios v Orlandu a mnoho dalších turistických míst podél pobřeží. Je velice fajn létat podél pobřeží Floridy jako turista," popisuje zážitky Milan. 

Čtěte jeho zážitky z FIoridy ZDE

read more from this article >>

“Time building v Miami je životní zkušenost, kterou doporučuji všem studentům," říká Bekim, student Flying Academy

Student letecké školy Flying Academy Bekim původem z Chorvatska si nalétal část Time buildingu z jeho kurzu 0-ATPL(A) v nové základně letecké školy v Miami. 

Svoje zážitky popisuje jako "životní zkušenost". Bekim strávil v Miami základně měsíc intenzivního výcviku a všem vřele tento výcvik doporučuje. "Je to opravdu skvělá příležitost a výborný trénink před vstupem do aerolinek," popisuje Bekim. 

Čtěte jeho celou zpětnou vazbu ohledně výcviku v Miami ZDE. Pro více informací ohledně leteckého výcviku ve Flying Academy kontaktujte naše letecké konzultanty a získejte detailní informace ohledně kurzu Time buildingu, PPL(A) v USA a v Evropě, 0-CPL(A) kurzu a mnoha dalších. 

read more from this article >>

Jak zvládnout pohovor do aerolinek? Díky excelentní přípravě, říká nový kadet Ryanairu

Studenti letecké školy Flying Academy se pravidelně dostávají po dokončení jejich výcviku do leteckých společností po celém světě. Jedním z nejnovějších trendů pro mladé piloty, kteří mají nalétáno malé množství hodin, je zapojení se do kadetních programů leteckých společností. Díky této možnosti čerstvě vystudovaní piloti zahájí jejich kariéru ihned po výcviku. 

Diego M., který dokončil program 0-ATPL(A) v letecké škole Flying Academy v září roku 2015, byl přijat do kadetního programu Ryanairu. Popisuje jeho zkušenosti s pracovním pohovorem:

Moje jméno je Diego, je mi 21 let a dokončil jsem letecký výcvik 0-ATPL(A) ve Flying Academy v Brně v září 2015. Přihlásil jsem se do kadetního programu do Ryanairu týden po dokončení kurzu MCC a byl pozván na pracovní pohovor. Tím jsem úspěšně prošel a stal se kadetem v Ryanairu. 

Vaše interview začne už v momentě, kdy vejdete do budovy, kde se pohovor koná. Ujistěte se, že jste oblečeni, jak nejlépe to jde, a že se chováte podle Vašich nejlepších mravů. Váš budoucí zaměstnavatel Vás už určitě sleduje.

Pohovor začíná částí briefingu v 9:15 hodin ráno, v této části budete rozděleni do dvojic a seznámíte se s Vaším partnerem na simulátor. Váš supervizor Vám řekne, co se bude celý den dít a začne s informacemi ohledně briefingu. Rozhodně si vše zapisujte a pokud máte nějaké doplňující otázky, neváhejte se zeptat na cokoli. Briefing trvá zhruba půl hodiny a jakmile skončí, začíná další část pohovoru, a tou jsou otázky osobního charakteru. Čtěte další část z pohovoru v originálním znění.

read more from this article >>

V této chvíli je to pouze na vás, popisuje student průběh pracovního pohovoru pro Ryanair

Co očekávat a jak se chovat ve chvíli, ke které směřují všichni studenti aspirující na komerční piloty? Jak probíhal pracovní pohovor pro leteckou společnost popisuje v článku student letecké školy Flying Academy Vlad z Rumunska.

Byl vybrán do kadetního programu společnosti Ryanair. "Ve chvíli pohovoru je to pouze na vás," popisuje Vlad zážitky. Ve Flying Academy vystudoval profesionální letecký program 0-ATPL.

Zaměřme se na to, co většina společností hledá, hlavně u čerstvě vystudovaných pilotů, jako jsem já. Jediný důvod, proč chce společnost přijmout pilota s malým počtem nalétaných hodin, je, protože hledají lidi, kteří zvládnou náročný výcvik letecké společnosti a budou přizpůsobiví.

Jak nám řekl náš supervizor během úvodního briefingu: "Pokud z nějakého důvodu nejste po dnešku úspěšní, prosím, berte to jako benefit, protože pokud jste dnes o svém výkonu měli pochybnosti, budete mít velké potíže během Type Ratingu."

Průběh pohovoru a okruhy, na které se zaměřit při přípravě na pohovor, čtěte v originálním anglickém znění článku.

read more from this article >>

Jak rozpoznat spirálu od vývrtky?

Vývrtka a spirála jsou dva zdánlivě podobné letové stavy, kdy se letadlo otáčí kolem všech tří os v sestupné spirále k zemi, které vyžadují určitý postup pilota pro návrat do normální polohy letadla. Obě mohou nastat neúmyslně. Zejména při nedostatku výšky nad zemí mohou obě způsobit katastrofu. Mnoho pilotů však nemá jasno v tom, čím se vzájemně odlišují, a jak si s případnou situací poradit.

Vývrtka je stav, který nastává v případě asymetrického odtržení proudnic na křídlech letadla během pádu, neúmyslně tedy hrozí zejména při letu na malých rychlostech – vzlet, přistání, vysazení motoru, špatně koordinovaná zatáčka, atd. Zpravidla má velkou roli rozptýlení pozornosti pilota jiným problémem.

Bohužel dnes v základním výcviku většina letadel neumožňuje vývrtku cvičit. Proto je potřeba klást velký důraz na nácvik zábrany vývrtky, tedy především na rozpoznání blížící se vývrtky a včasného zásahu do řízení tak, aby vývrtka nenastala. Ztráta výšky letadla s každou otočkou je velmi značná a z malé výšky vývrtku v podstatě vybrat nelze. Vývrtku lze charakterizovat ztrátou kontroly nad letadlem, letadlo v ustálené vývrtce setrvá, až dokud pilot neprovede postup vybrání, nebo do nárazu do země.

read more from this article >>

Jak pracovat s výkonností ve stoupání: Vx a Vy

Výkonnost letadla ve stoupání zcela zásadně ovlivňuje kromě nastaveného výkonu pohonné jednotky a konfigurace také rychlost letu. Volba vhodné rychlosti ve stoupání (a její udržování) je důležitá kvůli schopnosti letadla přestoupat překážky, dále kvůli bezpečnosti, hlukovým omezením a ekonomice letu. Letová příručka a letové postupy zpravidla jednoznačně stanovují dvě rychlosti - Vx a Vy - které by měl pilot znát. Pro pochopení jejich využití a důsledků letu s vyšší, či nižší rychlostí musíme ale nejprve zmínit trochu mechaniky letu.

Stoupání letadla

Ustálené stoupání letadla je způsobené přebytkem tahu pohonné jednotky, nikoliv přebytkem vztlaku. Pokud pilot přitáhne řízení a zvýší podélný sklon letadla, zvýší úhel náběhu a celkový vztlak. Letadlo začne stoupat - pokud ale pilot nezvýší tah motoru, rychlost začne klesat - pilot pouze vymění kinetickou energii letadla za potenciální. Tímto způsobem lze provádět dynamické manévry, nelze tak ale ustáleně stoupat s konstantní rychlostí. K tomu musí pilot nejprve zvýšit tah, a poté nastavit podélný sklon letadla (pitch) tak, aby udržoval požadovanou rychlost. Horizontální složka vztlaku zůstane rovna tíze letadla, úhel náběhu bude velmi podobný jako při vodorovném letu. Z pohledu praktické pilotáže malého letadla by si pilot měl zapamatovat přibližnou polohu kabiny vůči horizontu pro stoupání na maximálním výkonu rychlostmi Vx a Vy, aby během vzletu nemusel příliš často kontrolovat ukazatel rychlosti a mohl věnovat pozornost okolí letadla. Udržování konstantní rychlosti takovýmto způsobem je také jednodušší a přesnější.

read more from this article >>

S větrem v zádech: Jak efektivně pracovat s navigačním počítadlem

Navigace výpočtem vyžaduje ve svém principu znalost pouhých dvou parametrů pro daný úsek: kurz a dobu letu. Tyto dvě hodnoty si pilot spolu s dalšími informacemi zapisuje do navigačního štítku, který mu poté usnadňuje navigační let. Pojďme se podívat, jak se dají vypočítat pomocí navigačního počítadla, které stále představuje efektivní nástroj pro rychlé výpočty při předletové přípravě.

Většina počítadel má na jedné straně otočnou stupnici z průhledné folie, která spolu s posuvnou kartou rychlostí umožňuje graficky určit úhel snosu a traťovou rychlost. Nejdříve je ale potřeba zjistit další potřebné parametry letu:

• Pravou vzdušnou rychlost

• Traťový úhel

• Směr a sílu větru

Pravá vzdušná rychlost (TAS) závisí na výšce letu, teplotě vzduchu a režimu pohonné jednotky. Rozhodnutí o výšce letu je na pilotovi, příslušnou teplotu ale musíme zjistit z meteorologické předpovědi, jako je například GAMET. Z příručky letadla poté můžeme vyčíst příslušnou TAS pro daný režim motoru.

read more from this article >>

Jak správně zvolit leteckou školu

Po celém světě a hlavně v Evropě je velké množství leteckých škol, které často nabízejí velmi rozdílné ceny za pilotní výcvik. Než se rozhodnete zahájit pilotní výcvik, ujistěte se, jaký typ licence je pro Vás vhodný (JAA, EASA, FAA nebo ICAO). Většina licencí je totiž limitována svou platností v různých částech světa.

Pokud je pro Vás cena nejdůležitějším měřítkem při výběru školy, je vždy důležité se ujistit, že nižší cena opravdu zahrnuje všechny náklady spojené s pilotním výcvikem. V současné době bohužel existuje velké množství škol, které využívají neznalostí leteckého prostředí budoucích zájemců o pilotní výcvik.

 

read more from this article >>

více článků

Rychlý kontakt

Tel. ČR: (+420) 2 2888 2444

Tel. Miami, FL, USA: +1 (305) 255-8753

E-mail: fly@flyingacademy.com

Kalendář kurzů

ATPL teorie - Radionavigace
25.11.17Prahavíce informací
Zkouška z ICAO angličtiny
02.12.17Brnovíce informací
20.12.17Praguevíce informací
Zkouška z IR angličtiny
termíny jsou k dispozici na vyžádání více informací

Jazykové verze

Desktopová verze