FAA MEP

Doložka pro vícemotorové pístové letouny rozšiřuje pravomoci soukromého pilota (PPL) nebo Obchodního pilota (CPL) a dovoluje pilotáž letadel s více než jedním motorem. Jedním z hlavních cílů je porozumět rozdílům mezi jednomotorovými a vícemotorovými letouny. Výcvik probíhá v letecké škole Flying Academy v Miami.

Vstupní požadavky

  • Alespoň druhá třída zdravotní způsobilosti
  • Minimální nálet 70 velitelských hodin

Pravomoci

Výsada doložky MEP umožňuje pilotáž letounu s více než jedním motorem.
Doložka je platná 12 měsíců a je prodloužena přezkoušením Leteckým Examinátorem (FE).

Pozemní příprava

Teoretická výuka obsahuje 7 vyučovacích hodin s kvalifikovaným instruktorem.

Praktický výcvik

Celková doba výcviku je 11 hodin a skládá se z:

  • Výcviku ve dvojím řízení
  • Výcviku ve dvojím řízení s vysazením motorů a asymetrické konfiguraci

Část 1 Odlet

  • Předletová kontrola včetně - dokumentace, počasí, výpočet hmotnosti a vyvážení
  • Předletová kontrola - vnější a vnitřní
  • Spouštění motorů - normální a s poruchami
  • Pojíždění
  • Předletová kontrola - včetně motoru
  • Vzlet - normální a s bočním větrem s nastavením vztlakových klapek
  • Stoupání (nejlepší úhel / nejlepší poměr) – zatáčení do kurzů, ustálené lety
  • ATC- komunikace a postupy

 


Část 2 Létání

  • Ostré zatáčky (s náklonem 45 stupňů doleva a doprava o 360 stupňů)
  • Nácvik čistého pádu a jeho vybrání
  • Přiblížení do pádu s náklonem 10-30 stupňů v přibližovací konfiguraci
  • Používání autopilota a FD
  • ATC – komunikace a postupy

 

Část 3 Přílety a přistání

  • Postupy přiblížení k letišti
  • Normální a přistání a přistání bez klapek
  • Přerušení přistání z minimální výšky
  • ATC – komunikace a postupy


Část 4 Neobvyklé a nouzové postupy

  • ATC – komunikace a postupy


Část 5 Simulovaný asymetrický let

  • Simulované vysezení motoru při vzletu (v bezpečné výšce)
  • Asymetrické přiblížení a přerušené přistání
  • Asymetrické přiblížení a plné přistání
  • ATC – komunikace a postupy

Teoretická zkouška

Žadatel musí prokázat požadované znalosti formou  písemného testu na ÚCL.

Praktická zkouška

Praktická zkouška dovedností je provedena za letu s examinátorem pověřeným ÚCL a může být provedena po úspěšném složení teoretické zkoušky na ÚCL. Žadatel musí prokázat schopnost:

  • Ovládat letadlo v mezích limitů
  • Provádět všechny manévry co nejpřesněji
  • Předvést dobrý odhad a schopnosti
  • Využít leteckých znalostí
  • Mít letadlo pod kontrolou po celou dobu letu

Zeptejte se nás

Náš zkušený personál je připraven pomoci s jakýmikoliv otázkami ohledně vašeho výcviku.

Odpovídáme 24/7!

Zákaznická podpora po telefonuZavolejte nám

Můžete nás také kdykoliv kontaktovat telefonicky. Rádi zodpovíme všechny Vaše dotazy.

Česká Republika: +420 228 882 444

Zavolejte nám zdarma: 800 884 888

Miami, FL, USA: +1(305)255-8753

Často kladené dotazyFAQ

Zjistěte odpověď na otázky, které Vás zajímají.

Cena 

DescriptionQuantityUnit price USDTotal USD
Aircraft Piper Seminole PA-44-180T102652 650
Flight Instructor1049490
Ground Training (5 hours)1245245
Total USD3 385

Student neplatí za letecký výcvik na Floridě žádné daně. 

Kurz zahrnuje následující:
Instruktor pro teoretický a praktický výcvik
Pronájem letadla, včetně paliva
Dotovaný iPad mini 4G + WiFi za $179
Bonus - účet u Rocket Route flight planning services - jeho hodnota je $300/rok

Délka kurzu

Doložka MEP může být získána velmi rychle, záleží na možnostech žadatele.

Pro podrobné informace a výuku šitou na míru nás prosím kontaktujte.